Nyköpt 19e sept (NiN, Crimson)

 
Så var jag i stan efter skola igår, hade två timmar att hitta på något lagom vettigt att göra. Så jag åkte till Medis och gick lite på Pet Sounds och drog en kebab. Iallafall, letade efter Omars nya album men har en känsla av att dessa inte är ute än, även om cdon säger att det ena släppts.

King Crimsons "In the wake of Poseidon" (se bild till vänster) köpte jag som ett komplement till "In the court of the crimson king", dvs plattan innan. På denna skiva har King Crimson förlorat en del manskap, men kör ändå vidare på nåt liknande sound från föregående platta. Intryck: Sofistikerad, kreativ, mjuk-progressiv-rock/pop.

Inte hunnit lyssna så mycket än, men den kostade iallafall 130 kr på Pet Sounds. Första låten som fastnar är någon sorts ballad som heter Candence and Cascade, samt därefter titelspåret. Gillar även färgerna på omslaget, om ni undrar.

Nine Inch Nails "The Downward Spiral" blev inhandlad för en resonabel peng. Dock lite oväntad, men jag hade diskuterat fenomenet Trent Reznor med en kurskamrat på SU och blev nyfiken.  Är det värt att spendera pengar för obscena texter och 14 år gammal industrirock, hoppas det !
The Downward Spiral är vid första lyssningen rätt skrämmande om du inte upplevt industrirock förut. Lyckligtvis har min far introducerat mig lite till Ministry innan så jag var förberedd. Såhär efter att jag lyssnat igenom skivan tre gånger känns det bra, känns som om jag kommer hitta  nåt  här, ångest & smärta? Bara 90 kr på Pet Sounds!

"To record the album, Reznor rented the house located at 10050 Cielo Drive in Beverly Hills, California where actress Sharon Tate was murdered by members of the Manson Family in 1969." -från wikipedia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0