Inköp: Ny förstärkare (Vox AD50VT2-XL)

Så efter en föreläsning på SU idag bestämde jag mig för att åka förbi Fridhemsplans Musikbörsen, den som ligger precis vid bron. Kom in med idéen om att köpa ny förstärkare, och det råkade bli en sådan, på löningsdagen och allt. Har länge dragits med en nybörjarförstärkare som desperat behövde bytas ut. Trevlig försäljare som tillochmed gick nedåt i min förväntade inköpskostnad. Eftersom jag är på amatörnivå så vardet rätt schysst med en combo, dvs. förstärkare och lite effekter i samma låda.

Numera en stolt ägare till en Vox AD50VT2-XL.. Stor jävel som tog kål på mig under vägen till T-Banan. Enda jag har att invända just nu är att den riktar in sig på metal/hårdrock om man ser till effekterna. Men men, den är bättre på alla sätt och vis om man jämför med mina gamla förstärkare.

Fan jag måste sluta spendara pengar snart. Studenter ska vara snåla.

" Eleven high-quality effects are built in, including compressor, delay, reverb, compressor & chorus, compressor & phaser, chorus & delay, chorus & reverb, flanger & reverb, tremolo & reverb, and rotary & reverb, plus Noise Reduction. New for the XL series is an Octave effect for massive lead tones. Effect parameters are fully adjustable and a Tap button makes it easy to set your delay time or modulation speed. " - Vox hemsida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0