Skivrunda 9/5-08

Påväg in till stan för att hitta lite musik, har en rätt lång lista med lite olika idéer. Bl.a. lite King Crimson, At the Drive-In, Omar osv. Får se vad jag får tag på, uppdaterar senare.



UPDATE:

image47
Hittade faktiskt Bon Ivers "For Emma..", trodde inte den kommit ut än. Antaligen gick den på import från USA. Pet Sounds, Skånegatan, för 179kr. Fortfarande lika bra, "Skinny Love" är absolut bäst, men hela albumet är faktiskt riktigt starkt.

image48
Sen så köpte jag King Crimons mästerverk "In The Court Of The Crimson King" för 139kr, också på Pet Sounds. Är fullt medveten om att den säkert går att hitta mycket billigare, men jag gillar den butiken så mycket så det är det värt. Lyssnar på den just nu, en liten surprise, men en bra sådan. Mina tidigare erfarenheter av King Crimson är i princip bara "21:st Century Schizoid Man", vilket jag trodde bli svårt att toppa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0