..markiser, itunes och Lisbeth Salander?


Jag bestämde mig under söndagkvällen att ignorera allas vår lilla skräck att lämna ut mina personuppgifter på nätet, och skaffade mig ett itunes-Store konto. Fördelarna (hela två stycken) som jag såg med detta är följande:

  • Albumomslag laddas automatiskt ner till Itunes-spelaren, och eftersom jag har drag av perfektionism så vill jag ha omslag till vartenda album i datorn och inte bara till några, så det har varit.
  • Vissa sällsynta album & låtar finns nästan enbart tillgängliga via itunes-store, för en samlare som mig så måste man ibland få tag på det omöjliga!
Så nu kan vilken "Lisbeth Salander" som helst hitta och utnyttja mina uppgifter via nätet, typiskt va. (Ja jag läser för tillfället Stieg Larsson). Men iallafall, har via forumet the comatorium (mars volta forum) hittat ett nytt band som heter Zechs Marquise, lyssnade på deras myspace och insåg att det kanske kan vara bra. Totalt 90 kr ska det ha kostat att köpa deras skiva "Our Delicate Stranded Nightmare" via itunes, vi får väl se om det var värt det. Lyssna på "Pidgeon Shit", rätt schysst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0