Jag är rätt trött nu, here goes..

Så var jag äntligen hemma, efter flera olika turer med bilen till diverse resmål så är jag hemma. Passar då på att lägga upp mina senaste inköp, håll till godo.

image36

Omar Rodriguez-Lopez (Quintet) "Calibration (..Is Pushing Luck and Key too Far)" är en space/acid rock platta från vår gitarrist ifrån Mars Volta. Skivan är uppbackad av en grym lineup, men både John Frusciante, Money Mark och Cedric med på plattan (för att inte glömma Thomas Pridgen). Första spåret som sätter sig är sista, "Las Lagrimas De Arakuine", 11 minuter Thomas Pridgen, mit känsla! Grymt.

image37

Hittade faktiskt Captain Beefhearts "Live in London 1974" på Pet Sounds häromdagen, var tvungen att köpa, hittar den inte nån annanstans jue! Två spår hade jag tydligen inte hört tidigare, nån upphottad "Sweet Georgia Brown" som borde passa i en revy-musikal nånstans, samt "Keep on Rubbin' (aka Might Crazy)".

image38image39

Sen beställde jag också två RATM plattor, tog sin lilla tid, och jag har inte hunnit lyssna igenom än, någongång i den bisarra framtiden lär det väl också hända, vi får se. Billiga var de också, sammanlagt cirka 140kr tillsammans från ginza.se. Beställde även Mars Voltas "Tremulant EP", men i skrivande stund har den ännu inte infunnit sig i min brevlåda, bör häkta hela ginza för krigsförbrytelser. Jo förresten, jag är General Påven nu, krigsförbrytelser är definitionen på saker som stör mig och borde åtgärdas.


image40

Nya nummret av Mojo var faktiskt rätt schysst, med två långa artiklar om Rolling Stones. Bland annat om filmen "Shine a Light" som är regisserad av Martin Scorsese! Måste jag se så fort jag har tid, vilket borde vara när som helst egentligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0