Hultsfred 08, uppdaterat #1

Så är jag tillbaka från Hultsfred 08, jävligt trevligt har det varit. Musikblogg i all ära men, det var härligt skitigt, kaotiskt, sömnlöst, kallt, varmt, kul & jobbigt. Det regnade, haglade. Solen sken, ungefär 50% av tiden. Maten var fet, något trött på Fish & Chips nu. På Hultsfred tror jag inte många kan sticka ut, men det visste ni väl redan, festivaloskuld som jag är.

Rent musikmässigt sett hade festivalen mer att önska, jag menar, biljetten köptes direkt när jag hörde att Rage Against the Machine skulle spela (något sorts recension kommer sen, men jag kan bara säga: grymt) Intalar mig själv att jag var där mest för musikens skull, men jag tror att sanningen ligger närmare den skitiga gemenskapen i och runtom tältområdet.

Rent musikmässigt hade jag som sagt kunnat se mer, men om jag ska redovisa mitt totala intag av liveband så ser det ut såhär för Hultsfred 08: Babyshambles, The Hives, Rage Against the Machine, Paramore, Looptroop Rockers, Afasi & Filthy, Ane Brun, Håkan Hellström och Miss Li. Sen gick jag förbi och hörde någon låt på dessa: Hästpojken, Simple Plan, Takida, Rufus Wainwright och Lykke Li. Robyn hörde jag ända bort till tältet klart och tydligt sista natten, gills det?

Rage Against the Machine var det rent livemässigt bästa att ha sett, såklart. Synd bara att jag var så förbannad på mig själv över att jag tappat kört/visakortet på Paramore.. Annars var Looptroop samt Afasi & Filthy de spelningar som var riktigt riktigt bra, och jag lyssnar inte ens till någon större utsträckning på hiphop. Riktigt gung blev det när Promoe kom upp på scenen under Afasi & Filthy, bara sådär som händer på festival egentligen.

Det var det mesta om Hultsfred 08, hoppas folk hade lika kul som jag hade. Kanske blir det redan i höst en festival till, Neil Young kommer ju till Way Out West, och de hade redan riktigt tunga namn. Vi får se, peace.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0