..och så hade jag slut på plats i skivhyllan

- Johannes

Fick mina skivor idag! Lyssnade lite snabbt på "Led Zeppelin III", låter som om jag kommer på allvar kan komma att tycka om Led Zeppelin, dvs. de får en schysst plats i min skivhylla (i behov av en ny, och jag vill fan inte åka till IKEA).

Bedlam in Goliath låter väldigt bra, fast om du inte redan äger iallafall en Mars Volta-platta kan det vara svårt att lära sig förstå musiken. Till och med jag med min breda musiksmak har problem att förstå spår som "Cavalettas" och "Conjungal Burns", men det ska förhoppningsvis lösa sig med upprepade genomlyssningar.

Massive Attacks "Mezzanine" låter också bra, men utan att lära sig musiken, vilket jag kan tycka är oroväckande. Rytmerna däremot i de allra flesta låtar är helt underbara! Man får den där "fan-vad-jag-är-bra-som-lyssnar-på-det-här-känslan i flera låtar.

Senaste veckornas skivköp kan beskådas nedan:
438702-14

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0