Definiera "musiksmak"..

- Johannes

Frågan "Vad gillar du för musik?" eller "Vad har du för musiksmak?", kan vara bland de mest dödfödda frågorna tillgängliga just nu. Om man inte lyckas hitta någon som mot all förmodan har ens en gnutta liknande musikinfluenser. Nu är det ju inte så att alla jag känner hatar min musiksmak, utan snarare finns inte samma intresse och önskan att diskutera vidare mina olika genrer och band.

Red Hot Chili Peppers var det första bandet som jag nu kan säga att jag är stolt över att lyssnade på, och fortfarande i allra högsta grad lyssnar på. Sedan blev det lite upproriskt genom att lyssna på Nirvanas "Nevermind", enda problemet var att ungdomsupproret mot mina föräldrar uteblev eftersom albumet var min fars från början. I allra högsta grad har både min mor och far påverkat min musiksmak, till det bättre. Både Red Hot's "Blood Sugar Sex Magik", Nirvanas "Nevermind" och Neil Youngs "Harvest" är exempel på album och artister som jag ärvt av mina föräldrar. Och sen spann det bara loss med diverse olika genrer och artister, så nu sitter jag här och vet inte hur jag ska hinna på all ny musik!

För tillfället sitter jag och väntar på fyra Led Zeppelin album (I, II, III och IV från cdon.com för 69kr styck), efter att ha inhandlat "Mothership" på piratkopia när jag var i Thailand. Zeppelin är ju liksom något jag alltid hört talas om i utkanten, men aldrig börjat lyssna på. Ändring! Inväntar också Rodrigo y Gabrielas självtitulerade album. Extremt bra gitarrduo med både snabba fingrar och grym känsla. Gör underbara versioner av Zeppelins "Stairway to Heaven" och Metallicas "Orion".

Bilden ?https://cdn1.cdnme.se/cdn/9-2/438702/images/2008/rodrigo_y_gabriela_1201631263_5896047.jpg? kan inte visas, då den innehåller fel.
Inväntar Rodrigo y Gabriela, 139kr (med DVD) från cdon.com



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0