..and I'm useless, yes, I'm useless

Har tidigare nämnt att jag gillar John Frusciantes musik oerhört mycket, han är en stor inspirationskälla för mig; I Red Hot, i Mars Volta, som soloartist.. Nedan följer en låt jag egentligen har delade känslor över att visa. För mig är detta en av de absolut bästa låtarna som gjorts i världen, vilket får stå för mig. Oerhört.
Kolla även på John Frusciantes "Dissolve", kanske är lättare för vissa att ta till sig, grym låt! John Frusciante om Scratches:

"The last song is called Scratches and we think the Rolling Stones should buy it off us"

My God but it's so far away It would seem accidents have gone straight to you
And you've changed your point of view
And the places you're going to

I got Crowded
I get crowded

And I'm so glad that you're mine
It twists up the fabric of time
And I'm useless

Ryser nästan varje gång jag hör den delen av sången.


Kommentarer
Postat av: cherster

grymt att du diggar johnny Fru själv har jag kollat in han i berlin ett par ggr å vad ska man säga.magiskt...Men i mars Volta spelar han ej!..endast lite jamming när volta varit förband åt peppers. rätt ska va rätt du vet. kolla in sidband som Ataxia och three amoebas dock ,där han lirar/lirat, peace!

2008-02-28 @ 16:55:41
Postat av: Johannes

Du har sett honom live solo! Grymt, något jag verkligen vill göra. Hur länge sen var det?

Angående om han är med i Mars Volta eller inte. I mina ögon är han med, eftersom han på de två senaste skivorna nästan vart med och spelat gitarr på varenda låt, även om han själv inte gör musiken. Om du kollar in "Amputechture" och "Bedlam in Goliath" ser du att han står listad i "The Mars Volta group".


Sen att han inte spelar live med dem, (dock gjorde han det som sagt 2003 när jag såg Red Hot i globen med Mars volta som förband), det är en annan sak enligt mig. Rätt ska vara rätt, ur min synvinkel ;).

Och Ataxia är jag väl bekannt med, dock inte Three Amoebas, får se om jag har tid snart och kolla upp det. Tack för tipset, cheers.

2008-02-28 @ 23:40:38
URL: http://reference.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0