3 anledningar för mig att känna lycka, pga musik

Så var jag tillbaka från ett besök i stan med en av mina goda vänner. Gick dit med 2000 kronor på fickan, kom tillbaka med 22kr. Efter att letat skivor på Mega & Åhlens i city, så kom jag fram till att det icke fanns något att plocka upp där, och dyrt är det, men man måste ju titta när man ändå är där. Anledningen till att jag var inne i city var inte främst för skivor, utan för att jag & min polare nu fixat Hultsfred-biljetter! Biljetterna gick på 1590 kr styck, 3 dagar inkl. camping. Jag ska se Rage Against the Machine!

image32

Efter att vi betalat de 3240 kronorna som krävdes så kände iallafall jag mig rätt tom i plånboken. De få hundralapparna jag nu hade kvar kunde egentligen bara spenderas på ett sätt, skivor. Så vi åkte till St. Eriksplan och gick ner mot Fridhemsplan, och titta i skivbutikerna som finns där (bra stråk för begagnat, byten osv). Hittade två skivor på Record Hunter, som förövrigt är en mycket bra butik, och där det är relativt lätt att hitta, dessutom behöver man inte trängas alltför mycket.

Fick iallafall tag på Pink Floyds Dark Side of the Moon (som jag ju ville ha!) och Arctic Monkeys Whatever People Say I Am, That's What I'm Not. Dock skriver jag inte vad de kostade, för det var alltför mycket, egentligen hade jag nog kunnat hitta dem billigare, men är man hemmakär och vill hem snabbt så är man.

 image22image31

Sen var jag också inne på The Beat Goes On, vilket är lite kul & nostalgiskt för mig, eftersom min far brukade äga den för längesen tillsammans med en polare. Vet inte riktigt om ägaren känner igen mig, eller om han bara är en sån där trevlig typ som hälsar på alla (som min polare uttryckte sig). Vad vet jag.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Åh hultsfreed :D

2008-02-29 @ 21:41:39
URL: http://joschie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0