XO; Elliott Smith


Skriver mer sällan här, och så får det vara för tillfället, nu skriver jag iallafall. Var i stan och inhandlade ett album av Elliott Smith, sitter just nu i mitt orangeröda rum och lyssnar igenom för tredje gången ungefär. (Vädret utanför är molnigt, vilket passar musiken).

Kanske är det en aning för lättlyssnat för mig (jag vet, det blir snobberi att lyssna på avantgarde tonexplosioner som Mars Volta för länge), så jag vill verkligen försöka, hört mycket bra om detta, speciellt ifrån sputnikmusic.com.



Steven Paul "Elliott" Smith (August 6, 1969 – October 21, 2003)...Smith rose to mainstream prominence when his song "Miss Misery", included in the soundtrack for the film Good Will Hunting, was nominated for an Oscar in the Best Original Song category in 1997.

Smith battled with depression, alcoholism and drug addiction for years, and these topics often appeared in his lyrics. At age 34, he died in Los Angeles, California from two stab wounds to the chest.[2] The autopsy evidence was inconclusive as to whether the wounds were self-inflicted. (från Wikipedia)

Låten för tillfället heter Waltz #2 (XO), lyssna nedan:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0