A Fistfull of Dollars, nysläpp & letar

Nu är det dags för jobbet igen. Vädret, bra, check. Nya plattor som släppts och behöver inhandlas, ok check! Iallafall, är väl ingen nyhet att Raconteurs & Gnarls Barkley släppt nytt i dagarna. The Odd Couple (Gnarls) & Consolers of the Lonely (Racon) släpptes på liknande sätt över en natt utan speciellt mycket hype eller marknadsföring. Precis som artisterna ville. Det sägs på diverse recensioner att Racon(teurs) matchar deras tidigare album, medan Gnarls Barkleys The Odd Couple är ett steg ner från "St. Elsewhere" och Crazy.

Själv äger jag bara Raconteurs " Broken Boy Soldiers", och ej "St. Elsewhere", vilket jag lite tycker jag behöver ändra på. St. Elsewhere har ett par riktigt låtar som blir en skön och förbannat fräsch blandning av soul & hiphop, vilket jag kan köpa till fullo.



Annat nytt är att jag letar ny musik att börja lyssna på, letade upp lite Lauryn Hill, Erykah Badu & The Roots, men jag vet inte vad jag ska börja med! Sen är jag inte säker på att jag förstår den mixen av RnB, Rap & Soul som de nyligen nämnda artisterna spelar, vi får la se.

Nedan är är intromusiken till "A Fistfull of Dollars" eller "Per un pugno di dollari" på italienska. Trumpeten är hur bra som helst! Iallafall, ta denna musiken och sätt in det i vilket sammanhang som helst, och direkt blir det hur allvarligt som helst, för mig iallafall. Det är också den intromusiken som Mars Volta öppnar med, dvs som entréintromusikthing. Håll till goda:



Jag menar verkligen håll till goda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0